Stres odbija si na naszym zdrowiu – nauczmy się sobie z nim radzić

Stresujące sytuacje przeżywa każdy z nas. Czy to zamartwianie się egzaminem, czy problemem w rodzinie, czy może chorobą – na denerwowanie się nie mamy czasami wpływu, ale możemy sprawić, że łatwiej będzie nam sobie z nim poradzić. Niestety, może się on odbijać na naszych codziennych czynnościach takich jak sen, koncentracja, jakość pracy czy nauki. Wiele zależy oczywiście od osoby – jedni radzą sobie ze stresem lepiej, inni gorzej. Przeważnie jednak powoduje on problemy ze snem – to nocami właśnie najwięcej rozmyślamy, najbardziej się stresujemy i najmocniej odczuwamy strach. Nic więc dziwnego, że w przypadku nasilonego stresu zdarzają się zachorowania na depresję. Stresują się bowiem wszyscy – czy to osoby młode, czy starsze czy nawet dzieci. Dla każdego powód stresu może być inny – pierwszy dzień w szkole, obawy o dzieci, problemy z zarobkami, w pracy – martwienie się skutecznie może pozbawić nas snu. Warto jednak zajrzeć na http://spijlepiej.pl – może pomogą nam porady, które są na tej stronie umieszczone.

Poważne problemy niekiedy są tak trudne, że nie jesteśmy w stanie poradzić sobie z nimi sami i potrzebna jest nam pomoc. Warto bowiem wiedzieć, że bezsenność skutki to między innymi depresja, może odrobinę lekceważona choroba, ale bardzo groźna. Dlatego nie warto obawiać się specjalistycznych terapii i pomocy lekarzy, którzy mają na celu nam pomóc. Sami na pewno chcemy poprawy – bezsenność to choroba, która bardzo szkodzi nie tylko naszemu zdrowiu, ale także życiu prywatnemu, jakości naszej pracy i samopoczuciu. Sen jest czymś zupełnie naturalnym, co musi być dostarczane naszemu ciału jako regeneracja i odpoczynek przed kolejnym dniem. Kiedy organizm nie otrzymuje odpowiedniej dawki snu buntuje się i traci trzeźwe myślenie. Sami pomyślmy jak czujemy się po zarwanej nocy lub kiedy poszliśmy spać o późnej porze – na drugi dzień jesteśmy nie do życia, a postawmy się na miejscu osoby, która nie sypia regularnie. To naprawdę uciążliwe, ale możliwe do wyleczenia.

Leczenie bezsenności musi być poprzedzone wyleczeniem choroby, która ją powoduje. Jeśli chodzi o chorobę związaną z bólem, pomóc mogą leki przeciwbólowe, kiedy o depresję specjalnie dobrane farmaceutyki. Trzeba jednak wiedzieć, że każdego rodzaju leki na sen są skuteczne tylko przez krótki czas. Dlaczego? Organizm się do nich przyzwyczaja, więc po kilku czy kilkunastu dniach leczenia stają się bezużyteczne i nieskuteczne. Trzeba więc często sporo czasu by nadeszła pomoc, ale jak najbardziej jest to ważne, że się po nią zwracamy. Ciągle zbyt wiele osób jest zostawionych samych sobie – nie dopuśćmy do tego i w naszej rodzinie. Rozmawiajmy ze sobą, sprawdzajmy co słychać u bliskich, przyjaciół – niepokojące sygnały niech wzmogą naszą czujność, bo sytuacja nieraz może być naprawdę poważna. Walczmy ze stresem, z problemami, nie poddawajmy się – wiele pięknych chwil jeszcze przed nami, więc i o zdrowy sen musimy walczyć, by mieć siłę.

Zawsze bezpiecznym wyjściem jest powrót do natury. Korzystanie z jej darów, takich jak zioła na sen, może bardzo dobrze zadziałać na nasz skołatany umysł, który marzy tylko o śnie, a mimo to nie jest w stanie wprowadzić w życie tej czynności. Aromatyczne olejki o wartościach uspokajających także będą w tej sytuacji dobrym pomysłem – ich kojące działanie złagodzi nerwy i pomoże się odprężyć, a stąd już bardzo niedaleko do wymarzonego snu. I oby tak do rana!

Bezsenność to nie tylko problemy z zasypianiem, ale także niewysypianie się i zbyt wczesne budzenie się bez możliwości dalszego snu. Kiedy zmieniliśmy nawyki i zadbaliśmy o higienę snu, a one nadal nas nas męczą, okazuje się że cierpimy na bezsenność na jakimś podłożu. Badania są konieczne, a nawet jeśli nie wykażą niczego podejrzanego, na pewno warto regularnie je robić. Pamiętajmy, zdrowie jest tylko jedno, nic więc dziwnego, że wszyscy przekonują do dbania o nie.

Na bezsenność mogą cierpieć wszyscy – także kobiety w ciąży czy dzieci, dlatego ważne jest obserwowanie swoich bliskich. Zmieńmy dietę, trochę się poruszajmy, unikajmy jeszcze bardziej podkręcających stres sytuacji takich jak gry komputerowe czy filmy i spróbujmy zasnąć. Jeśli po miesiącu nadal nie będziemy mogli sobie poradzić ze snem, to oznaka tego, ze rzeczywiście cierpimy na którąś z odmian bezsenności. Nie martwmy się jednak – przestrzegając wytycznych lekarzy na pewno uda się ją pokonać.